Danmarks største lejeboligportal BoligPortal omsatte for 46,4 mio.kr. i årets første seks måneder, hvilket er en tilfredsstillende vækst på 10,2% i forhold til samme periode i 2021. Væksten blev især drevet af nye produkter og stigende indtægter fra annoncering af lejeboliger på markedspladsen understøttet på de indre linjer af et konsekvent ledelsesfokus på at eksekvere planer og skabe resultater.
“Vi er der, hvor vi er nu, fordi kerneforrentningen kører godt, og alle omsætningsstrømme giver vækst. Det er sundt og stærkt med kontinuerlig god vækst,” siger adm. direktør Anders Hyldborg, BoligPortal.
Adm. direktør Anders Hyldborg, BoligPortal.
To nedslagspunkter i regnskabet viser da også, at salget af nye produkter og services steg med 167% i andet kvartal, og i juni satte BoligPortal rekord for omsætning fra partnerdrevet tilbud til lejere og udlejerannoncering, samt for antal underskrevne flytterapporter og lejekontrakter. Det skete i kølvandet på en generel bedring i markedet efter faldet i udbuddet af ledige lejligheder i sidste halvdel af 2021. Antallet af annoncer på markedspladsen steg, og flere udlejere tilkøbte tillægs-ydelser.
Boligportal tilbyder landets største udvalg af attraktive lejeboliger og seriøse lejere og matcher over 100.000 boliger med lejere hvert år. Samtidig er mere end 4 millioner besøgende forbi boligportal.dk, som har taget skridtet fuldt ud og er godt i gang med transformationen fra markedsplads til fuld lejeboligplatform. Det åbner op for et andet aspekt, nemlig adgang til uvurderlige data og ny viden, som pakketeret rigtigt er en kilde til værdi for professionelle aktører på lejeboligmarkedet.
”Vores relativt nye produkt Data Insights er baseret på unikke data, som vi ligger inde med. Data om de flestes adfærd i markedet, og som siger meget præcist, hvad skal bygges, hvor og hvordan ser den perfekte bolig ud i forhold til efterspørgslen. Vi kan sige noget om fortiden, nutiden og ikke mindst fremtiden på det danske lejeboligmarked,” siger Anders Hyldborg.
Fodres med integritet
På de indre linjer hos BoligPortal i Århus fokuserer ledelsen blandt andet på at gøre forretningen gennemsigtig og vedkommende for alle og har søsat nye samarbejdsformer for at styrke organisationen endnu mere. Og det involverer alle fra kælder til kvist, og Anders Hyldborg mener det helt bogstaveligt, når han siger alle.
”Der er ikke nogen, der er bange for at dele viden hos os. Med en plan, klare rammer og enkelte måltal, som alle er del af, skal medarbejderne sættes fri til selv at løse opgaverne. Så udvikler vi os også forretningsmæssigt, i måden vi samarbejder og skaber bedre resultater,” siger Anders Hyldborg.
For Anders Hyldborg er det en dyrkelse af helheden og sammenhængen kombineret med et menneskesyn om at fodre hinanden med integritet og tro på, at vi sammen kan løse opgaverne.