BoligPortal kan i år fejre sin 20-års fødselsdag og se tilbage på tyve års rivende udvikling på det danske lejeboligmarked. I modsætning til mange andre virksomheder, der skal finde sin plads i en digital verden, har BoligPortal siden starten i 1999 været baseret på et digitalt fundament. Alligevel har det været vigtigt at følge med og finde sin egen strategi:
”Selvom onlineportalen, hvor lejer møder udlejer, har været omdrejningspunktet fra dag et, har digitaliseringen også givet os mange nye muligheder. Vi har haft kæmpe succes med at videreudvikle på BoligPortals oprindelige fundament, både i forhold til digitale produkter, men også på hele brugeroplevelsen,” siger Anders Hyldborg, administrerende direktør hos BoligPortal.
BoligPortal ønsker at gøre det nemmere at være udlejer. Det har resulteret i et nyt forretningsområde, BoligPortal Business, en platform skabt til at lette professionelle udlejeres arbejde. Udlejerne kan for eksempel gøre brug af BoligPortals digitale lejekontrakter og flytterapporter, så de slipper for al papirarbejdet og de manuelle processer.
”Vi er markedsledere i branchen, og vi ser det derfor også som vores pligt at gå forrest ind i fremtidens lejeboligmarked. Historisk set er det en branche, der har været fyldt med masser af ringbind og tunge processer, men med vores digitale alternativer kigger vi lige ind i fremtiden og hjælper vores udlejere og boligsøgende med at navigere sikkert og trygt i udlejningsbranchen,” siger Anders Hyldborg.