Skip to main content

Bekey og onlinesupermarkedet nemlig.com er godt i gang med at udrulle en løsning, så borgere i aflåste etageejendomme kan få leveret dagligvarer direkte til dørmåtten, uden at de behøver være hjemme.

I aflåste opgange, hvor Bekey’s chip er monteret i dørtelefonen, bliver nemlig.com’s chauffør via en digital platform tildelt en krypteret nøgle, så chaufføren via sin smartphone kan lukke sig ind i opgangen og aflevere varerne. Dermed er kunden sikret fleksibel levering, uden han/hun behøver være hjemme, og chaufføren undgår forgæves kørsel.

”Vores mål er at give vores samarbejdspartnere nøglen til byen og skabe en langt mere strømlinet og bekvem hverdag for både virksomheder og borgere. Det er helt naturligt, at nemlig.com som en af de mest innovative virksomheder i dagligvarehandlen er first mover på den næste generation af logistik- og adgangsteknologi,” siger Jannik Bray Christensen, adm. direktør i Bekey.

Samarbejdet er indledt i Storkøbenhavn, hvor Bekeys digitale nøgleløsning p.t. giver krypteret adgang til 26.000 aflåste opgange med mere end 200.000 lejligheder i Storkøbenhavn, Hørsholm, Birkerød, Værløse, Farum, Lynge og Roskilde. Målet er at udvide samarbejdet til resten af landet, til glæde for nemlig.com og deres kunder samt andre virksomheder, der ønsker bekvem og sikker levering direkte til slutbrugeren.

Samarbejdet med nemlig.com – som blev omtalt i North Medias årsrapport i marts – er det hidtil mest omfattende tiltag i det nye kundesegment ”Opgange”, hvor Bekey servicerer leverandører af dagligvarer, måltidskasser, post, pakker mv. samt ejendomsadministratorer, ejendomsselskaber og beboere. Desuden giver Bekey i det etablerede kundesegment ”Homecare” hjemmeplejen i 29 danske og 44 norske kommuner adgang til plejekrævende borgere i eget hjem.

Læs pressemeddelsen her.

Close Menu