Det handler om at levere både kvalitet og kvantitet

Udgivet torsdag den 09. marts, 2023

Ofir ønsker at være markedsledende på effekten af rekrutteringer. Når ledige jobs skal besættes, er både kvalitet og kvantitet i fokus – det er vigtigt at få kvalificerede ansøgere og mange af dem, så der er noget at vælge imellem.

For nylig spurgte Ofir et større antal forskellige virksomheder om, hvad de vigtigste parametre er, når de rekrutterer via en jobportal. Svaret er, at det er vigtigst at få kvalificerede ansøgere, men også meget vigtigt at der er mange af dem. Sådan har det været i efterhånden lang tid, fordi der trods en vis afmatning for markedet for jobannoncer, fortsat er pres på at finde gode kandidater til stillinger i rigtig mange brancher.

”Adgang til kvalificerede kandidater går aldrig af mode, men det er vigtigt at forstå, at virksomhederne ikke alene ønsker kvalificerede ansøgere. De ønsker også mange af dem. Det spiller direkte ind i vores multikanalstrategi og brug af sociale medier, hvor vi bringer kandidater, der ellers ikke er aktivt jobsøgende, i spil” siger Karsten Vikke, adm. direktør i Ofir.dk.Adm. direktør Karsten Vikke, Ofir 

Moderne jobannoncering ledte til rekord i antallet af formidlede jobopslag
Sidste år formidlede Ofir.dk over 46.000 jobopslag for private og offentlige arbejdsgivere, hvilket er det højeste antal nogensinde og 41% højere end for to år siden. Selskabet omsatte for 40 mio. kr., svarende til 11% mere end året før.

Ofirs slagkraftige måde at kombinere traditionel jobannoncering med moderne marketingteknikker på bl.a. de sociale medier ledte til fremgang i antallet af formidlede jobopslag. Ofir er klart førende indenfor brugen af de sociale medier til jobannoncering og forventer at gennemføre cirka 13.000 målrettede kampagner på vegne af kunderne i år.

Kilde: Analyse foretaget af eksternt analyseinstitut for Ofir.dk

Relancerer hjemmeside i Q2
Multikanalstrategien skal styrkes yderligere i 2023, så Ofir styrker værditilbuddene til både de jobsøgende og virksomhederne.

”Som led heri har vi en ny Ofir.dk hjemmeside på vej i løbet af Q2, som er udviklet på en helt ny teknisk platform. Den nye hjemmeside kommer med en ny og stærk brugeroplevelse, markant styrkelse af data ligesom den nye platform styrker infrastrukturen i Ofir, så vi hurtigere kan komme med opdateringer og nyudvikling. Det forventer vi os rigtig meget af,” siger Karsten Vikke.