Skip to main content

Københavns Kommune har på baggrund af et succesfuldt pilotprojekt valgt at implementere BEKEYs digitale nøgleløsning i hjemmeplejen, og mange tusind københavnske borgere vil i løbet af de kommende måneder få løsningen installeret på deres opgangs‐ og hoveddør. Udrulningen er en vigtig milepæl i BEKEYs ambition om at være den førende leverandør til kommuner i Danmark og Norge.

Efter et vellykket pilotprojekt på Amager med implementering af BEKEYs digitale smartphone og tablet baserede nøgleløsning, påbegynder Københavns Kommune nu en udrulning af BEKEY til hjemmeplejen i alle bydele med start i Vanløse, Brønshøj og Husum i september 2019.

”Vi er enormt stolte over, at Københavns Kommune har valgt BEKEY som leverandør til hjemmeplejen, og nu igangsætter implementering i alle bydele efter en succesfuld start på Amager, hvor vi har installeret og driftet løsningen siden oktober 2018. Projektet har vist, at vores digitale nøgleløsning løfter kommunens ambitioner om både at øge service og tryghed hos borgerne og skabe bedre, mere brugervenlige og langt sikrere løsninger og arbejdsgange for medarbejderne. Det glæder vi os til, at alle byens plejesøgende borgere og sundhedsmedarbejdere i København Kommune nu får glæde af,” siger Jannik Bray Christensen, adm. direktør i BEKEY.

Intelligent adgangsløsning der passer perfekt til Københavns Kommunes behov
BEKEY gør det nemmere og hurtigere for medarbejderne at håndtere adgange, da de med den appbaserede løsning på deres arbejdstelefon eller tablet altid har nøglen lige ved hånden. Kun medarbejdere med ærinde hos borgeren får tildelt adgang til at låse borgerens opgangs‐ og hoveddør op med app’en. Det øger, sammen med fraværet af en fysisk nøgle, sikkerheden for borgerne, og giver mere smidige og fleksible arbejdsgange for hjemmeplejen uden spild på krydskørsel mv.

”Vi har været meget tilfredse med implementeringen på Amager og aftalen med BEKEY, hvorfor vi nu tager hul på udrulningen i hele kommunen sammen med BEKEY. Når brugen af BEKEYs digitale nøgler er fuldt implementeret, har vi taget et stort skridt i retning af at skabe de ideelle rammer for god borgerservice i trygge rammer”, siger Mette Harbo, digitaliseringschef i Sundheds‐ og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune.

Eksekvering af strategi målrettet mod kommuner
Aftalen med Københavns Kommune er en af de største ordrer i BEKEYs historie, og afspejler det målrettede strategiske fokus på løsninger til kommuner i både Danmark og Norge, som Jannik Bray Christensen og organisationen igangsatte i 2018.

”BEKEYs teknologi, der kombinerer software og hardware i mobile adgangsløsninger og dermed eliminerer behovet for at låne borgernes fysiske nøgler, er for alvor ved at vinde indpas i kommuner, både i Danmark og Norge. Vi betragter vores løsning som den absolut førende på markedet, herunder vores høje kundetilrettede service, hvilket de mange vundne offentlige udbud bekræfter” slutter Jannik Bray Christensen.

For yderligere information:

BEKEY
Jannik Bray Christensen, adm. direktør
Telefon: +45 3157 3738

Københavns Kommune
Mette Harbo, Digitaliseringschef, Sundheds‐ og Omsorgsforvaltningen
+45 5124 0898

Læs pressemeddelelsen her.

Close Menu